Vihreiden yhdistysten puheenjohtajille on jo useamman vuoden ajan järjestetty koulutustapahtuma, jonka tarkoituksena on jakaa tietoa sekä ideoita toiminnan kehittämisestä puoluejohdosta yhdistyksiin.

Tilaisuus alkoi puolueen puheenjohtajan Ville Niinistön alustuksella.

Ville puhui vallitsevasta poliittisesta tilanteesta. Ihmisarvoa koskevat kysymykset ovat edelleen puolueen puheenjohtajan mielestä kaiken toiminnan keskiössä. Ville painotti mm. sitä, että juuri vaikeina aikoina ihmisarvon puolustaminen on tärkeää, koska populistiset voimat haluavat asettaa ihmisarvokysymykset kyseenalaisiksi.

WP_20160206_10_32_41_Pro

Yhdistysten puheenjohtajilla oli myös mahdollisuus kysyä asioita puolueen puheenjohtajistolta. Puheenjohtajistoomme kuuluu puheenjohtaja Ville Niinistön lisäksi varapuheenjohtajat Maria Ohisalo, Hanna Halmeenpää, sekä Touko Aalto. Kysymyksiä riitti mm. Carunan siirtohintojen korotuksista, työllisyyden lisäämisestä kotimaisen tuotannon tukemisen avulla, tulevista maakuntavaaleista jne. Puolueen puheenjohtajat selviytyivät tentistä kiitettävästi. Voidaankin todeta, että meillä on täysin oikeat henkilöt johtamassa toimintaamme.

WP_20160206_11_22_50_Pro

Virallisen osuuden jälkeen kokoonnuttiin hieman vapaammissa merkeissä. Kouvolalaisilla oli tosin kiire junaan, joten visiitti jäi pikaiseksi. Kuvassa oikealla tapahtuman järjestelyissä merkittävässä roolissa toiminut VISIO-opintokeskuksen suunnittelija Taru Anttonen.

WP_20160206_18_06_56_Pro

Kouvolan Vihreiden “osastoon” kuului allekirjoittaneen lisäksi taloudenhoitajamme Jaana Lehtilä, joka oli kutsuttu tilaisuuteen Kaakkois-Suomen piirin puheenjohtajana. Myös “sisaryhdistyksemme” Iitin Vihreiden Terhi Holmberg oli mukana puheenjohtajapäivillä.

WP_20160206_16_01_11_Pro

Vihrein terveisin: