Kouvolan Vihreiden hallitus käynnisti kuntavaalikampanjan teemalla Vaalivoittoon 2017. Yhdistys on aloittanut ehdokashankinnan, jonka tavoitteena on koota Kouvolan Vihreiden historian laajin lista kuntapolitiikasta innostuneita ehdokkaita. Vaalitavoitteena on valtuutettujen määrän kasvattaminen nykyisestä kahdesta viiteen.

Yhdistys on todennut, että Kouvola tarvitsee ratkaisukeskeistä politiikkaa, jossa päätöksenteko on rakentavaa ja koko kaupungin etu huomioidaan. Kouvolan Vihreät haluavat rakentaa kaupunkia ihmisten hyvinvoinnin ehdoilla. Vihreä Kouvola edistää toimeliaisuutta, ehkäisee eriarvoisuutta, on viihtyisä ja ekologinen. Päätöksenteko ei saa karata ihmisten ulottumattomiin eivätkä hyvät ideat saa juuttua byrokratiaan.

Kouvolan Vihreiden hallitus hyväksyi kokouksessaan 5.4.2016 ensimmäiset ehdokkaansa vuoden 2017 kuntavaaleihin. Kokouksessa hyväksytyt ehdokkaat ovat: Juha Huhtala, Kaisa Spies, Jaana Lehtilä, Sari Hyytiäinen, Soili Vähä-Konka, Paula Kopra, Karolina Eklund-Vuorela, Matti Siippainen sekä Abraham Sutela.