Puolue on käynnistänyt kuntavaaliohjelman laatimisen. Kampanjatyöryhmän alla toimii vaaliohjelmatyöryhmä, jonka vastuulla on vaaliohjelman laatiminen. Työryhmän puheenjohtajana toimii kansanedustaja Touko Aalto, joka sai itse valita työryhmänsä jäsenet.

Tarkoituksena on laatia vaaliohjelma, joka soveltuu niin suurten kaupunkien, kuin maakuntienkin käyttöön. Kouvolan Vihreiden puheenjohtaja Juha Huhtala on valinnastaan kiitollinen.

– Nyt pysymme Kouvolassa reaaliajassa tietoisina siitä, että miten puolueemme vaaliohjelmatyö edistyy. Kun saan paikallisyhdistyksen puheenjohtajana olla mukana laatimassa vaaliohjelmaa, on meillä parhaat mahdolliset lähtökohdat toteuttaa onnistunut vaaliohjelmatyö myös paikallistasolla. Odotukset vaaliohjelmaan ovat korkealla, sillä meillä on huomattavasti aikaisempaa enemmän dataa muun muassa äänestyskäyttäytymisestä ja erilaisista äänestäjäprofiileista.

– Tietysti olen kiittollinen ystävälleni Toukolle siitä, että pääsin mukaan työryhmään. Työ on alkanut sillä, että käymme läpi aikaisempien kuntavaalien ohjelmat ja tutustumme muiden puolueiden vastaaviin, Juha Huhtala sanoo.